lördag 5 december 2009

Akut inlägg.

Vad är det med Spanjacker nu helt plötsligt....vårt fina Hotel har förvandlats till ett rökigt kacklande inferno... Jag skulle gå ner till den annars så vänliga portiern i receptionen för att be om en....men gud vad heter det nu då...totalt hjärnsläpp en sådan man har i badkaret för att inte vattnet ska rinna ut...propp, plugg ja ni fattar vad jag menar...(live) Oh vad spännande nu är han här...badkarsreperatören...och lika snabbt försvann han och varför är jag inte förvånad, det saknas fortfarande en propp. I vanliga fall brukar jag inte vara krävande, utan ganska så snäll på gränsen till mesig när det gäller att framföra synpunkter eller komma med önskemål som involverar någon anna person som i själva verket är avlönad för att ge mig just den service som jag har rätt till, men i kväll tänker jag inte ge mig. Jag ska ha en proppjävel och jag ska bada om det så är det sista jag gör. För finns det något bättre än att tappa upp ett varmt bad fyllt med ljuvligt doftande skum, tända ljus, kanske till och med ett glas rött? För mig är det lyx... Jo i alla fall nere i lobbyn står det fyra par, alltså 8st, dom ska få en guidad rundtur i Istanbul, vilket är fantastiskt, med en spansk tolk oxå kan inte bli mer poppis, men vad är det dom inte fattar.....mannen i repan ser helt förstörd ut han rabblar samma fraser om och om igen, försöker med omformuleringar men inget går in...först ska det tjaffsas om priset, ska man betali i euro dollar eller lira, vem ska betala osv..jag själv har haft en minst sagt konstig dag/natt/dag så jag tänder till ganska snabbt, i dödavinkeln upptäcker jag ännu en hord av spanjorer med foträtta skor och kartor som närmar sig...jag flyttar mig till en mer strategisk plats och markerar mitt revir vid disken. Helt utan förvarning attackerar den Spanska trädkramartjejen snett från vänster, knör sig in i mellan och vecklar upp sin jävla karta som antagligen är ekologisk och börjar tjattra....jag riktigt känner hur pulsen i tinningarna slår allt hårdare och att min blick blir svart...Jag ska precis till att ryta i från ordentligt då den nu sönderstressade och något bleka portien faktiskt ber henne att vänta och så tar han sig ann lilla mig!!! Vilken tur säger jag bara för miss Greenpeace hade nog fått ta i mot all min frustration som jag har burit på det senaste dygnet plus att jag är allergisk mot folk som knör sig före och tror att deras ärende är viktigare än någon annans. Nu slumpar det sig naturligtvis bara så att det råkar vara spanjorer denna dag, det kunde lika gärna ha varit Ryssar, Kineser eller kanske värst av alla Svenskar med foppatofflor och midjeväska!!! det jag vill säga att alla är lika värda och att alla har sina egenheter, det beror nog mest på min sinnestämning just nu.

Men du...vad hände med proppen nu då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar