torsdag 3 mars 2011

Dåtid vs. Nutid

Dåtid: Vara uppe länge.

Nutid: Längta tills 22 Nyheterna är slut då man kan få gå och lägga sig, med fördel skippar man Ekonomin och Sporten.

Dåtid: Sova länge.

Nutid: Vakna tidigt. Oavsett dag eller gårdagens aktivitet vaknar man likt förbannat tidigt, och det märkliga är att det blir tidigare och tidigare för varje år...Nu är det klockan 08...för ett tag sedan var det 09...Alltså om 2 år är det klockan 06...och om 4 år sitter man och klockar tidningsbudet , för det finns ju inget bättre än att få läsa morgontidningen när den är alldeles färsk och varm.

Dåtid: Alltid vara uppdaterad, vad är inne och vad är ute.

Nutid: Jag har ingen aning om vilken låt som ligger på topplistorna, Vad det gäller Mode väljer jag numera klassiska plagg som håller i alla lägen...i bland kan jag ballar jag ur , men då hamnar plaggen med prislappen på i garderoben.

Dåtid: Festa järnet.

Nutid: En Afterwork på sin höjd, Kan inte minnas senast jag var ute och dansade här hemma i Sverige, sannolikheten att jag skulle stå i en kö på Avenyn är lika stor som om jag skulle vinna 175 miljoner på Lotto som jag inte spelar.

Dåtid:Snygg, Smal och vältränad.

Nutid: Motsatsen till ovanstående, men jag försöker i alla fall, tråkigt bara att jag kom i gång 8 år för sent, kärlekshandtagen sitter där dom sitter. Näs och örontrimmer används flitigt, några gråa hårstrån har även skymtats...Dock växer mitt hår och det finns inga som helst tecken på helikopterplatta eller krympande vikar. I dag är det ingen som vänder sig om på gatan om man säjjer då...

Dåtid: Alltid Pank.

Nutid: Pensionssparande, gemensamt konto, sparkonto, buffertkonto Om någon sagt att så skulle bli för 15 år sedan skulle jag asgarva, tagit alla stålar och slösat bort allt på en kväll, -"kung kung kung i Baren"

Listan kan bli hur lång som helst men vi bryter här. Allt har sin charm, och allt har väl någon slags mening. Jag vill inte vara 22 år igen, även om det var en väldigt rolig tid. Jag ser fram i mot att åldras och jag har redan planerat vad jag skall göra efter min pension.

Men det är ju några år kvar dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar