fredag 13 november 2009

After Work och Tvättstugemord.

I Fredags var jag på AW som man så käckt kallar det. After Work = Efter arbetet, eller kanske bara helt enkelt Efterblivet ? Jag går väldigt sällan ut nu för tiden, jag har blivit allt för hemmakär! Jag säger hela tiden att jag ska gå ut mer och träffa folk, men att stå och hoppa kollektivt i grupp på anvisad plats är inget för mig, och efter det att låten "Alla som inte dansar är våldtäcktsmän" blev känd känns det inte helt rätt att inte dansa heller... Jag säger också att jag ska shoppa mer partykläder som jag ska ha på mig när jag nu ska ut på DISCODISCO, men vad kommer jag hem med? Jo goa kläder som jag kan ha när jag är hemma!!! Tro nu inte att jag är folkskygg , -Jag gillar bara inte folk som jag inte känner!!! Det händer faktiskt att jag går ut när jag är på stopp, men då känns det bättre på något sätt, det är då jag släpper ut håret...till och med att jag dansar...men jag ska skärpa mig även på hemmaplan...sa jag förresten att jag köpte ett par nya mysbyxor idag?

Nu tillbaka till Fredagen den 13:e. Naturligtvis spöregnade det, kön var lång och rörde sig ytters långsamt, eftersom jag som sagt inte går på AW ofta vet jag inte bättre än att komma vid 19 tiden, fel 1. Fel 2 Jag jobbar inte på bank eller någon statlig myndighet, jag ansvarar inte för någon kopiator eller har hand om någon kaffekassa. Fel 3. jag vänsterprasslar inte med Ros-Marie på ekonomiavdelningen och vill inte nypa Freddan på ITavdelningen i röven. Livemusiken sätter i gång och pulsen inne i lokalen stiger i samma takt som slipsar knyts runt pannan, ölen byts ut mot grogg, snabba blickar, fuktiga handflator klappar i otakt...fan det här var ju kul!!! Men det var inte tacke vare utan mina kära kollegor, jag hade en toppenkväll och kommer säkert att göra om det snart igen.

---

Innan man t.e.x ska på afterwork kanske man vill ha lite rena kläder på sig. För att få rena kläder måste man tvätta. Har man ingen egen tvättmaskin sker detta i en gemensam tvättstuga, undra om det inte skulle heta slaktstuga istället...Läste någonstans att just tvättstugor är en vanlig mordplats vid grannfejder... och jag kan förstå det OBS, jag vill inte mörda någon, men visst har det hänt att tinningarna börjar pulsera och grodor hoppar ur munnen när man kommer ner och möts av hår i tvättmaskinen, ludd i tummlaren, tvätt kvar efter avslutad tvättid och allmänt svineri. Hade jag haft en pervers läggning med att gå i gång på uttvättade kallingar med slappt resor, udda stumpor och vidriga handukar hade jag varit överlycklig över att få möta detta med jämna mellanrum...men nu är det inte så, hur fan är man funtad när man tror att någon annan vill ta i dessa artiklar, eller bara skita i att städa efter sig...återigen det här med respekt för andras tid... jag har väl annat att göra än att städa upp någon annans skit!!! Jag erkänner, jag har skrivit en vänlig men bestämd lapp en gång, till detta sopade jag upp all skit och la det på golvet väl synligt, det tog skruv...ett tag, men nu skall vi gå i förenad front och konfrontera vederbörande face to face om det händer igen, fast saken är ju den att vi har inga direkta bevis mot vem det är eftersom smutsas inte skriver upp sig i pärmen...alltså blir det stackaren som har tvättat senast som åker på en skopa ovett. Se nu till att torka av bänkar och maskiner, ta bort ditt förbannade ludd, sopa av golvet...och du, om du skrattar under tiden går det lättare.

---

Imorgon var det dags att åka hem igen, på Fredag är jag i Göteborg, veckan har gått väldigt fort och roligt har jag haft. Innan avfärd ska jag unna mig en ansiktsbehandling och en turkisk rakning, det är så skönt att bli ompysslad lite. På Lördag ska jag åka hem till Borås då min Man ska sjunga Gospel i Carolikyrkan, det ser jag fram i mot väldigt mycket. Söndagen blir nog till att ligga hemma i soffan och känna paniken över att åka ner och jobba igen...får vi se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar