måndag 2 november 2009

Långkalsonger på!

Kylan biter i kinderna samtidigt som regnet kommer från alla håll, härligt??? Nej, inte direkt. Idag fick jag nog och hämtade ner min vinterjacka, hoppas ni gillar den från förra året för jag tänker inte köpa någon ny....eller jag vet inte... kanske men jag tror inte det.

Det är inte många saker jag gillar med att bli äldre som tex att jag har upptäckt några grå hårstrån, bukfettma, plattröv och sämre syn och att vakna svintidigt och somna vid 21... men en sak gillar jag och det är min rätt att få lov till att vara tjurig, det är liksom legalt, -"shit vá sur han é", -"Det är lugnt, han är ju 34"...

En annan sak och nu till min vinterjacka.... Det är en Canada Goose...I don´t care om den är gjord på collibridun och fruktansvärt ute , det är den varmaste jacka jag har ägt, och sannolikt köper jag en till nästa år, jag kommer även ha mössa och Ballykängor, jag är trött på att frysa, för mig är det inte längre häftigt med blå läppar, likvita/stela fingrar och tår samt röd rinnande näsa.
Jag byter nu till långkalsonger för att inte skaka som en kinseisk nakenhund. Hemma bär jag raggsockar ,munkjacka och mina älskade grå Abercrombie & Fitch mysbrallor, faktum är att mina kära grannar inte tror att jag har andra kläder..., går jag till affären drar jag på mig gummistövlar och min Henry Lloyd jacka, det är möjligt att folk glor... men det rör mig inte i ryggen för jag vet att jag kan bli snygg om jag vill...det tar lite längre tid att fixa till bara!

Var er själva denna vinter, slicka inte på lyckstolpar och ät inte gul snö, ta på er varmt och le värmande mot den du möter, det du sänder ut får du tillbaka.

Det är kallt ute och inga vantrar jag har, hmhm står och inga slantar jag får...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar