onsdag 25 november 2009

Rehab och Brända kastanjer.

Nej, det kan inte vara sant!!! Hur är det möjligt ? Ljuset som kommer in genom glipan vid sidan av mörkläggningsgardinen skär som laser i ögonen, städerskans damsugare dånar värre än en Volvo 740 med trasigt avgasrör och vem fan är det som slår mig i huvudet hela tiden? Gode gud gör så att jag slipper kräkas idag bara... jag som bara fick i mig 3.5 liter Effes i går...

På stapplande ben in i badrummet för att lokalisera mina Alvedon, skönt där var dom, tappar upp ett hett bad som ska mjuka upp likstelheten sakta sakta känner jag att livet kommer tillbaka, det verkar som om Ulrik inte kommer på besök och att jag slipper köra buss!

Nu undrar jag om det är någon som känner den där feta killen som står och glor på mig i spegeln? I så fall vore jag tacksam om ni kunde tala om för mig vem det är, för det är inte jag ... Nu får det vara nog, jag måste gå ner i vikt, men hur? Jag hatar att träna, allt som har med kroppsarbete att göra, jag ser ingen tjusning med att hoppa i grupp i en svettig lokal, bodypump, boxersize, stepup, och allt vad det heter är inget för mig, tro mig jag vet, jag har varit stödmedlem i många år och vet inte hur många tusenlappar jag har kastat rätt ner i sjön, jag är lat helt enkelt, saknar helt karraktär, jag avskyr fisk och frukt, ja allt som är nyttigt. Fast det är ganska konstigt, för många år sedan var jag riktigt fit, smal, rutor på magen och ett ass to die for, jag tränade 5 dagar i veckan... inte ett spår kvar, borta som en avlöning. Nu skulle jag lätt lägga mig under kniven för att suga ut allt äckligt fett. Lite drastiskt kanske så jag har länge och noga övervägt att....det här gör ont, det riktigt skär i mitt åderförkalkade hjärta...jag måste sluta med Coca-colan, eller i alla fall bara dricka max en (1) om dagen. Sist jag gjorde det var innan vårt bröllop, jag gick ner 5 kilo, och det är ungefär vad jag vill gå ner nu också, jag var tvungen att ha burkar hemma, fanns det en stor flaska kunde jag inte hantera den.

Att hålla en iskall i handen, knacka tre gånger på kapsylen, snurra ett halvt varv, öppnandet går fort och i en enda rörelse...tyst...hörde du ? ljuv musik. Ta ett djupt andetag, in genom näsan ut genom munnen, slut ögonen, känn hur det bruna guldet fyller ditt svalg...späningen i nacken och huvudet försvinner på en millesekund, oh vad jag älskar dig!!! Min själsvän , min ständiga följeslagare, hur kan du som gör mig så gott samtidigt göra mig så illa? Just nu lyssnar jag på Whitney Houston "I didn´t know my own strength" Jag ska klara det!!! Hade det funnits ett Coca-cola Rehab hade jag checkat in, men nu gör det inte det, kanske i USA men dit hinner jag inte resa, det är ju snart jul och allt. Sedan har jag fått för mig att man inte blir tjock av julmust också...

Men okej då, tjockisen får följa med in till stan, där möts vi av dofter som man önskade inte fanns, brända kastanjer, eller ska vi kanske hålla oss till sanningen, eldhärjade kastanjer, svett, hårbotten, turkciggarettrök och avgaser från 10 miljoner Fiatbilar. Lägg där till mindre smickrande ljudeffekter i form av minareter, signalhorn från samma 10 milljoner avgasmonster till Fiatbilar, försäljares försök till att sälja strumpor 5 för fem lira, jag vet det är skit billigt, men om jag ska köpa 5 för 5 av alla kommer jag snart att kunna täcka hela planten Tellus med sockar.
Jag fick ändå handlat en hel del bra saker idag, fast bakis ska man inte vara i Bazaren, då är man svag och försäljaren skrattar hela vägen till banken.

För att varva ner och samtidigt leva lite farligt gick jag till mina nya polare vid barberarstugan, dom är för goa, inte ett ord engelska kan dom så jag vet inte riktig hur det går till, men i dag kom jag ut med en uppdaterad Turkpopfrilla !!! Får se hur många det är som skrattar åt mig när jag kommer hem. I morgon ska jag raka mig och få en ansiktsbehandling, det är grädde för en gammal honkatt det!!!

Får vi se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar