torsdag 22 oktober 2009

Ge mig en plats på jorden, inte nödvändigtvis i solen, men ett eget fönster mot gatan, jag kan öppna och stänga som jag behagar, det är det enda jag behöver, det är det enda som mitt hjärta kräver, att jag kan hitta någonstans där jag kan välja mellan lugn och ro...

När jag tittar ut från mitt fönster ser jag en gammal kvinna, hon sitter på en blå plastspann och säljer blommor, hon var nog väldigt vacker som ung, men det hårda livet på gatan har satt sina spår. Runt omkring henne fortsätter livet, dåtid möter nutid, men i svallet av lyckan dränkte verkligheten hennes dröm... I morgon är det jag som går och köper lite blommor!

Jag ser även en svårt sargad soldat, han är i 25 års åldern, han berättar att han var med om en sprängattack i centrala Bagdad, han har överlevt, trots sina ärr och att han är blind på ena ögat har han ett utav de varmaste leenden jag någonsin har mött.

Texten i början är tagen från "En plats på jorden" med Eva Dahlgren.

Nu stänger jag mitt fönster, -"Jag pussar på det onda och älskar allting som är gott"

I morgon hör ni, skall ni få följa med på en tur i Grand Bazar, och så kanske det blir en lektion hur man andvänder en flygplanstoalett, får vi se hur det går ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar