onsdag 21 oktober 2009

Måste man vara med i Björnligan eller ha en nära relation med någon utav bröderna Dalton för att bli Taxichafför??? Det spelar fan ingen roll i vilket land du befinner dig i så nog fan ska dom försöka blåsa dig på dina surt förvärvade pengar...jag blir så förbannad. Härom dagen åkte jag runt i över två timmar för att komma till hotellet, med två olika taxi, det hela slutade med att jag tog Metron, tro mig, det är ingen trevlig upplevelse med shoppingpåsar mitt i rusningstrafikens Istanbul, ni som tycker att det kan vara lite trångt på buss 60 i bland vet inte vad ni snackar om!!! Eftersom jag har ett ganska hettsigt humör riskerade jag livet genom att inte betala någon utav kuskarna.
Och nu likadant!!!! Först ska man sätta sig i en dödsmaskin utan säkerhetsbälte, lyssna på skorriga högtalare samt andas in kopiösa mängder med ciggaretrök... när man väl är framme gäller inte taxametern längre utan det tillkommer ett Mekka-mal tillägg!!! Nä kyss mig, det blev inget med det!


Dagens iaktagelse behandlar ämmnet Men´s Fashion (the arabic style)
Höstens heta färger består av Brunt, Brunt, Senapsgult och Beige. Matcha gärna med någon dunkel nyans av orange. Skjortorna skall vara randiga, helst kortärm, ränderna skall vara olika breda blandat med smala och naturligtvis i någon utavde ovanämda färgskalan.
Tänk på att det är istoppat som gäller och gärna så tight som möjligt glipar det mellan knapparna är du helt rätt. Vill du vara extra het rekommenderas en vråltight t-shirt, gärna i rosa, lila eller gul med osamanhängande text. Jeansen stentvättade med mycket dragkedjor, eller med strass.
På fötterna är det loafers modell låååång, spetsig tå och stora sömmar. Nog om det, nu vet ni !

På vägen från flygplatsen till hotellet brukar vi vara så trötta att samtalen ligger på en ganska låg nivå, men idag satt jag framför vår kapten, han håller på att lära sig Arabiska och jag måste säga att han är väldigt duktig, till sin hjälp hade han en Irakisk man, otroligt sympatisk och trevlig. När dom i en halvtimmas tid övat på diverse fraser och uttal berättar mannen om hur han på 80-talet blev skickad till att kriga vid fronten och att hans kusin blev hängd, detta för att hans kusin hade uppträtt berusad. Mannen som vid den tiden hade börjat studera till pilot fick inte lov att fortsätta med att förverkliga sin dröm. Jag kan inte låta bli att skänka alla dessa människor, män och kvinnor som fallit offer för krig och diktatur en tanke...

Nu är det bedtime, jag får försöka fundera ut hur jag ska få hem mitt tidningställ under natten, ett inpulsköp... ja, jag vet, det som är snyggt här nere är oftast inte snyggt hemma men detta tror jag starkt på, till Stockholm är det nog inga problem men till Göteborg med SAS kommer det bli trubbel.... Får vi se hur det går !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar