måndag 19 oktober 2009

Min alldeles egen blogg... inte så illa. Om jag nu orkar fullfölja den... eller kanske rättare sagt om ni läsare orkar följa den kommer det bli en orgie i vardagsbetraktelser i något skruvad form, men förhoppningsvis också lite vettiga saker att reflektera över.

Då jag var ett Dampbarn i skolan i början på 80-talet kommer det säkerligen att förekomma en del stavfel och en och annan särskrivning, men ni ska vara tacksamma för att det är skrivet på maskin, för jag var nämligen en utav dom i testpanelen som provade ut "pennmuffar", om ni kommer i håg så fanns det som en trekant i gummi som man trädde på pennan för att inte krossa den totalt... vet inte om det blev bättre, fast å andra sidan slet jag av muffen så fort jag fick tillfälle och gav den till något läshuvud i stället så att denna kunde skriva ännu vackrare skrivstil.

I skrivandets stund befinner jag mig i Istanbul, ännu en natt med dålig sömn, jag har en stark hemlängtan, och inte blir det bättre när jag stirrar in i de två fula tavlorna på väggen...den ena hänger till och med snett, en utav tavlorna föreställer en blommbukett i all sin prakt, den andra en blommbukett som har vissnat ... Lite som - Före och Efter...som jag känner mig just nu...

Detta ska inte bli någon bitter-blogg hade jag tänkt, ingen vill väl läsa om tråkigheter och om mina depresionatacker som kommer med jämna mellanrum, men till saken hör den att när jag i går skulle starta min blogg fick jag tråkiga besked hemmifrån.... det smittar liksom av sig...jag kanske skriver om det som har hänt vid ett annat tillfälle då det har fått smälta in lite.

Som sagt denna bloggen kommer att handla om mitt liv och mina tankar. Eftersom jag tillbringar större delen utav min tid ombord på flygplan och på hotell lite varstans i världen kommer det bli en del flygsnack och kulturkrockar, men jag skall även försöka skriva om annat, jag lovar. Viktigt är dock för er att veta, jag kommer inte hänga ut någon med namn eller bild...så ni i min närhet kan känna er lungna !

Nu får det räcka för den här gången, jag har faktiskt annat att göra.....typ....eh fortsätta glo på tavlorna. Nästa gång vi hörs är jag i Amman, får vi se hur det går,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar