måndag 26 oktober 2009

Med Göteborg i sikte

Finaly, det är Måndag med stort M! Idag börjar resan mot Sverige och jag har fått vittring på min efterlängtade ledighet. Det blir en lång natt men det skiter jag i. Vi landar i Stockholm i natt och sover några timmar där innan vi flyger hem på Tisdag förmiddag... Känslan när man landar i Stockholm är underbar, det spelar ingen roll att det är mitt i natten och att man har jobbat x-antal timmar, man ser antagligen ut som ett ras och luktar hårbotten kaffesump och heltäckningsmatta, men vem bryr sig? - Okej jag bryr mig lite...jag måste bara berätta om när jag häromdagen fick ett ryck, vår styrman, en lång stilig grabb som inte är rädd för att pröva nya saker kom till middagen och såg så jävla snygg och fräsch ut... vad f-n har du gjort blev reaktionen från alla vid bordet. då hade han varit och rakat sig och fått ansiktsbehandling.

Jag som är lite klykmagad och petig med vissa saker tänkte... hmm det ska jag oxå göra.
Jag gick ner i kvarteren och började leta efter ett hål i väggen barberare, det fanns en hel del kan jag säga, men jag ville inte att gubben som skulle hålla en rakkniv mot min hals skulle vara äldre än 100 år så jag hittade ett ställe som verkade helt okej.

Shit va skönt det var... stora borstar mycket lödder, säkert 4-5 produkter, han var riktigt skicklig med kniven och jag kände mig helt avslappnad, sedan frågade...eller pekade för dom kunde inte ett ord engelska på en ansiktsmask, självklart skulle jag ha en sådan....nu drog dom på det stora artelleriet, ansiktskanoner med ånga massage you name it!!! Efter en timma var jag klar och har aldrig kännt mig så ren, len och fin och vet ni vad det kostade? 125 spänn!!! Jag började nästan att lipa av lycka!!! Hemma skulle det gå på över 1000 spänn + att dom ska försöka pracka på dig deras produkter för 1000 tals kronor, misstolka mig inte nu, jag är inte snål och betalar gärna för mig, men i bland tycker faktiskt även jag om att fynda.

1 1/2 timma kvar till pickup.


Jag har laddat med en stor portion Kinamat, jädrar vá gött det var. Det märks att det inte är så vanligt med turister och utlänningar i dessa kvarter, det var länge sedan jag kände mig så iaktagen, nästan lite kusligt... köpcentrat var nästan öde, i affärerna sitter butiksinnehavarna som i dvala, jag tycker nästan lite synd om dom, men jag kan inte handla mer nu, väskan är redan överfull plus att jag har mitt tidningställ att släpa på nu också... Brevid mig satte det sig en stor tjock herre, han kolla in min mat, kanske för att jag beställde ett berg, jag har den böjelsen att alltid beställa mer än vad jag klarar av att äta, men allt ser ju så gott ut....any way jag blev rädd och gick där i från!

Skriver igen när jag är hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar