fredag 30 oktober 2009

Home sweet home

Hem ljuva hem. I Tisdags kom jag äntligen hem till Sverige och underbara Linné. Kylig kall men ack så frisk luft fyllde mina lungor... borta var min ångest, min trötthet och den ilska som jag förtryckt en tid. Jag satt och smålog i taxin hela vägen hem, färgerna och dofterna i det här landet är helt unika och fantastiska, hösten är inte så tokig i alla fall. Min väska som in vanliga fall kallas för sommarhuset vägde i ögonblicket ingenting... okej ni har fattat att jag är glad för att vara hemma och som grädde på moset var mitt inköpta tidningsställ från Amman helt när jag kom fram.

Väl hemma var kylskåpet fyllt med goa grejjer, dip, Julmust, Coca-cola, ölkorv, rostbiff m.m sedan var det bara att bomma igen, stänga av telefonen och börja beta av alla repriser jag missat...f-n va gött.

I Onsdags fyllde jag år, inget att fira, 34... Jag gillar inte att fylla år, tycker inte om att stå i centrum om jag inte själv väljer att göra det... men det sköna med att bli äldre är ju att man faktiskt på riktigt bestämmer själv hur man vill bli firad...så det blev lungt och stilla min älskade Mamma kom ner från Borås och så vår lilla tannalösa prinsessa förstås, prinsessan där imot var lite besviken på kalaset för det fanns ju varken ballonger eller lekar, inte ens en fiskdamm... Jag ska tänka på det tills nästa år... då ska jag ha ett stort kalas för det måste man väl ha när man blir 35?

Annars har det inte hänt så mycket att reflektera över...det har det kanske men dom första dagarna hemma är man lite väck, men idag känner jag att jag börja återvända till det verkliga nuet.... får vi se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar