tisdag 20 oktober 2009

Tillbaka i Jordanien, Amman heltäckningsmattans förlorade land. Det är precis lika beig, gult och brunt som när jag åkte här i från i Söndags. Resan till hotellet var lika hissnande som vanligt, för er som spelade -"Test drive" på Commendor 64 för x-antal år sedan kan få en liten känsla hur det kan vara, för er andra som som var ute i den friska luften som barn kan jag säga att det går fort, det skakar, ljudnivån är öronbedövande slingrande vägar och fräcka omkörningar...enda skillnaden är att Ferarrin är utbytt mot en Buss av äldre modell och som bakgrundsmusik ljuder toner från en minaret....ärligt talat i dag trodde jag att jag skulle explodera, men vem är jag att döma, det kanske är gör bra musik.

När man är borta hemifrån i längre periorder som jag är blir man lätt veckoblind, därför kommer jag inte i håg vilken dag det var... men det var nyss så mycket kan jag säga, vi var på besök vid Dödahavet, en timma med bil från vårt hotell, vägarna var slingriga och landskapet runt om oss var helt fantastiskt....kanske inte lika fantastiskt var det när vi kom fram. Vi blev rekommenderade att åka till en allmän strand med pool dusch och restauranger... Herre min Gud vilken syn!!! Tyskar högt och lågt, medelålder på 70 + det är inte ofta jag känner mig het på en strand men här bröstade jag upp mig en aning. Känslan att lägga sig på rygg och flyta är obeskrivbar, så coolt, jag kan varmt rekommendera är ni också väldigt intresserade av flugor är det ett måste att testa om ni har vägarna förbi.

Nä nu får han la ge sig...gubben i rummet ovanför har allvarliga prostatabesvär.... det är tredje gången han pinkar nu...rätt ner i vattnet, nu kan ju inte han hjälpa om det nu är så att han har problem med pinkeriet, men varför måste han strila ner i vattnet??? Han är säkert född på -40 talet...

Nu skriker sängen på mig, det är ju en dag imorgon också.... just det imorgon ska jag bli granskad... får vi se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar